fredag 25 september 2009

Is this it? This can't be it.


Nu sitter jag här festklar och fin. Eller fin och fin, det är upp till betraktarens ögon. Jag tänker dricka alkohol ikväll igen. Jag har sminkat mig och klätt upp mig ikväll igen. Jag tänker gå ut och dansa sönder mig ikväll igen. Jag tänker vara trevlig och prata med alla mellan himmel och jord. Igen. Igen och igen och igen. ÄR det här allt? Jag dricker för att dricka och jag klär upp mig för att klä upp mig. Jag dricker inte för att det är spännande längre. Jag klär inte upp mig för att bli fin. Jag känner mig aldrig fin längre. Jag gör det helt enkelt bara för att det är en del av min vardag. Det värsta är inte att det är en del av min vardag, det värsta är gånger som dessa när jag känner att jag inte kan låta bli. Att sitta hemma en fredagkväll skrämmer mig mer än att att gå ut varje helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar