tisdag 12 januari 2010

For once I can touch what my heart used to dream of

Idag har jag tänkt mycket på att leva i nuet. Att leva för att skapa minnen istället för att leva efter redan gjorda minnen. Jag diskuterade det här med en vän och gemensamt kom vi fram till att det här är tiden då vi ska leva fullt ut och göra allt sånt som man bara pratar om att göra. Så i de fem resterande dagarna på den här veckan har vi sagt att vi ska göra allt sånt där som man bara pratar om men faktist aldrig gör. Saker som t.ex. att tälta inomhus eller göra siamesiska tvillingpannkakor, anordna en filosofisk vinkväll samt lite annat sånt där smått och gott. Har vi tur så kanske det blir ett litet äventyr mitt i det stora äventyret också. Hur som haver så är denna vecka helt tillägnad livet och nuet. Att leva fullt ut! Om vi lyckas vet jag inte men jag ska verkligen försöka för jag tror att det här kan bli något riktigt bra. Ibland är det enda som krävs en knuff av en vän i rätt riktning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar