torsdag 16 juli 2009

If I show you the roses will you follow?

Idag är en dag då jag vill vara allt annat än själv. Jag har fallit till botten av mitt eget inre och jag litar inte på mig själv. Å andra sidan litar jag ännu mindre på någon annan så det spelar egentligen ingen roll. Ensam står jag här och önskar mig långt bort. Till en plats där rosorna är rosa som sockervadd och där alla bara är glada och alla älskar varandra.

Jag räddade föresten livet på en mask idag. Den låg halvt grillad på asfalten och såg mer död än levande ut. Så jag spottade på honom för att kolla om han drog åt sig av vätskan, och se på fan masken levde. Så jag tog honom i famnen och bar honom till kyrkogården där jag duschade av honom och bäddade ner honom i gräset. Ganska fint på något sätt, jag hoppas att masken ville bli räddad bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar